امنیت پرداخت در ایران
نوشته شده توسط : محمد پرچ
 
امنیت پرداخت ، همواره در هر مرحله‌ای و برای هر انتخابی اهمیت خاص خود را داشته است. این مسئله در زمینه بانکداری، پرداخت و انتقال وجه به دلیل حجم تراکنش بالا و سرعت بالا،  اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. در این میان ممکن است افراد سودجو چشم طمع به سرمایه افراد داشته باشند. به همین دلیل هر چقدر که ظرفیت تراکنش‌ها، سرعت و تعدادشان را ارتقا دهیم، باید به فکر مسئله امنیت نیز باشیم. یکی از استانداردهای اولیه و مهم در امر امنیت پرداخت‌های آنلاین و کارتی، استاندارد PCIDSS می‌باشد. اما مشکل ما در ایران این است که شرکتی که ارائه کننده استاندارد PCIDSS است، به دلایل مختلفی حاضر به ارائه سیستم به ایران نیست. راهکار مشکل امنیت پرداخت در ایران  ، موسسه‌های داخلی هستند که جایگزین این شرکت شدند و امنیت لازم را به پایش می رسانند. با این وجود، بسیاری از درگاه‌های پرداخت نیز امنیت شبکه خود را به نحوی ارتقا داده‌اند. در نتیجه شما کاربران می‌توانید با استفاده از این درگاه‌های پرداخت، تراکنش‌های ایمن‌تری داشته باشید. همچنین برخی از نکات ایمنی نیز اگر از جانب کاربر حین پرداخت و تراکنش انجام شود، می‌توان امنیت پرداخت را تا حد بسیار زیادی تضمین کرد.
از مهم‌ترین نکات امنیتی برای ورود به یک درگاه پرداخت، آدرس صفحه می‌باشد. این آدرس در قسمت URL مرورگر شما درج شده است. توجه داشته باشید که شروع این لینک باید حتما با عبارت https باشد.
پی استار به طور کامل و روان درباره امنیت پرداخت در ایران صحبت کرده است، که میتوانید با مراجعه به مجله پی استار مطلب موردنظر را مشاهده نمایید. 




:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: